Po co firmie marketing w wyszukiwarkach internetowych?

Marketing w wyszukiwarkach internetowych to zespół działań, które mają na celu wypromowanie danej strony poprzez uzyskanie przez nią możliwie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Obecnie jest on każdej szanującej się firmie bardzo potrzebny z uwagi na to, że Internet stał się najpotężniejszym kanałem komunikacyjnym.

Internet jest również bogatym źródłem informacji na praktycznie wszystkie tematy. Nic więc zatem dziwnego, że jeśli ktoś jest zainteresowany jakimś produktem czy usługą, to właśnie sieci dokonuje pierwszych poszukiwań. W interesie każdej firmy leży zatem to, by dotrzeć ze swoim przekazem do potencjalnego klienta. Internet stwarza w tym zakresie ogromne możliwości. Jednakże trzeba liczyć się z tym, że internauci są na ogół dość leniwi i nie chce im się w nieskończoność przeglądać stron z wynikami wyszukiwania. Wpisują w oknie wyszukiwarki jakąś frazę i praktycznie zawsze są zainteresowani tylko tym, co pojawi się na pierwszej stronie.

W marketingu w wyszukiwarkach internetowych – ze szczególnym naciskiem na Google – są wykorzystywane różne narzędzia. Spośród nich można wymienić przede wszystkim SEO i PPC. SEO – mówiąc najogólniej – to nic innego jak pozycjonowanie polegające na zamieszczaniu w tekstach odpowiednich słów kluczowych we właściwej ilości. Z kolei PPC jest elastycznym narzędziem o charakterze taktycznym, niezwykle przydatnym zwłaszcza w szybkich akcjach promocyjnych. Wykorzystuje ono popularną formę jaką jest płatność za kliknięcie w reklamę.

About redaktor