Marketing wirusowy – główne założenia

Marketing wirusowy to dość specyficzna odmiana marketingu. Jego istotą jest bowiem to, by stworzyć taką sytuację, w której odbiorcy komunikatu sami rozpowszechniają informacje dotyczące danej firmy oraz jej oferty.

Marketing wirusowy jest zaliczany do niestandardowych form reklamy, co daje mu sporą przewagę nad tradycyjnymi sposobami. Jest bardzo przydatny nie tylko wtedy, gdy w rachubę wchodzi promowanie konkretnego produktu, ale także w procesie budowania pozytywnego wizerunku firmy oraz świadomości marki. Jego nazwa wzięła się stąd, że rozpowszechniane tą metodą informacje rozprzestrzeniają się niczym wirus.

Aby jednak kampania przyniosła oczekiwane rezultaty, musi sprostać paru wymogom. Nie bez znaczenia jest zatem to, jakie dokładnie narzędzia zostaną wykorzystane na użytek kampanii. Doskonałym przykładem marketingu wirusowego w praktyce są krótkie i zabawne filmiki, które internauci wysyłają do innych użytkowników. Istotną rolę w marketingu szeptanym odgrywa także plotka. Liczy się również język komunikatu. Wymyślone na cele związane z kampanią slogany powinny być chwytliwe i łatwe do zapamiętania – tak, by zachęcić ludzi do tego, aby używali ich również na co dzień, w języku potocznym.

About redaktor