Marketing partyzancki – krótka charakterystyka

Marketing partyzancki jest formą marketingu, która pod wieloma względami jest podobna do marketingu wirusowego. Jego istotą jest wykorzystywanie na potrzeby kampanii różnych niekonwencjonalnych technik takich jak m. in. wlepki czy wykonane sprayem napisy na murze.

Generalnie rzecz biorąc, w marketingu partyzanckim chodzi o to, by uwagę odbiorcy przykuć poprzez zastosowanie niestandardowych rozwiązań. Jeżeli zostaną one umiejętnie użyte, wówczas kampania odznacza się wysoką skutecznością. Nie bez znaczenia jest również to, że sięga się tu po stosunkowo tanie środki, co daje spore pole do popisu tym reklamodawcom, którzy mają ograniczony budżet. Takie podejście ma ten wielki plus, że łatwiej jest wzbudzić zainteresowanie ze strony odbiorców – zwłaszcza tych, którzy ogólnie są dość odporni na komunikaty reklamowe. Wynika to z tego, że obecnie zauważyć można przesyt standardowymi formami reklamy, w związku z czym wywołanie za ich pośrednictwem pożądanej reakcji nie jest już tak proste jak kiedyś.

Marketing partyzancki doskonale zdaje egzamin, gdy w rachubę wchodzi promowanie określonych postaw czy też jakieś stylu. Najlepiej stosować go na mniejszą skalę, co też poniekąd wymuszają skromne środki na promocję.

About redaktor