Jak odpowiednio linkować stronę internetową?

Linkowanie to jeden z najważniejszych czynników wpływających na pozycję strony w Google. Jednak w praktyce budowanie sieci dobrych linków jest sporym wyzwaniem – chociażby ze względu na to, że skomplikowany algorytm Google jest obecnie w o wiele większym stopniu wyczulony na różnego typu nieprawidłowości.

Linkowanie – co to jest?

Chcąc wykorzystać linkowanie na potrzeby pozycjonowania strony, należy w pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie na pytanie: na czym polega link building? Mówiąc najprościej, są to działania prowadzone zarówno w obrębie strony internetowej, jak i na zewnątrz, celem których jest poprawienie pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania. Im wyższą pozycję zajmuje strona, tym większą ilością wejść może się poszczycić.

Przy podstawowym podziale linków stosowane są dwa kryteria: jakość oraz lokalizacja. Jeśli chodzi o te pierwsze, wyróżnia się linki naturalne – zdecydowanie preferowane przez Google i nienaturalne – ich stosowanie jest dość ryzykowne, gdyż mechanizmy wyszukiwarek są na nie coraz bardziej wyczulone. Co się zaś tyczy lokalizacji, linki dzielą się na wewnętrzne – czyli zamieszczane na stronie oraz zewnętrzne – zamieszczane poza stroną.

Linki – gdzie je zamieszczać?

W tym miejscu warto nieco więcej napisać o linkach zewnętrznych. Zasadnicze pytanie brzmi: gdzie najlepiej je umieszczać? Pole do popisu w tym zakresie jest duże, niemniej najczęściej wskazuje się na:

– katalogi stron,

– samodzielnie zbudowane zaplecze,

– strony typu pressel pages,

– blogi,

– fora.

Świetnie sprawdza się także wymiana linków pomiędzy stronami.

Ważne wskazówki

Przy tej sposobności pojawia się kilka wskazówek, które należy mieć na uwadze:

– źródła linków trzeba zdywersyfikować – czyli różnicować,

– linki powinny współgrać z tematyką strony, do której odsyłają,

– dobrze jest, jeśli nazwa linku zawiera słowo kluczowe,

– nadmiar szkodzi – ilość linków należy zwiększać stopniowo,

– linki to świetna metoda na zwiększenie oglądalności nie tylko strony głównej, ale i poszczególnych podstron.

Budowanie sieci linków jest procesem czasochłonnym, dlatego też rezultaty nie są widoczne od razu. Decydując się na zamieszczanie odnośników na innych stronach, dobrze jest najpierw przeprowadzić selekcję tych witryn – im lepsza ich jakość, tym korzystniejsze jest to dla promowanej strony.

About redaktor