Jak działa marketing sensoryczny?

Jednym z rozlicznych obszarów marketingu jest marketing sensoryczny. Jak sama nazwa wskazuje, jego istotą jest wykorzystywanie zmysłów do celów związanych z kampanią. Odbywa się to w sposób bardzo przemyślany, a zmysły są w tym kontekście traktowane całościowo.

Podstawowym celem działań z zakresu marketingu sensorycznego jest wywołanie u odbiorcy doznań, w którym pierwsze skrzypce grają zmysły. Dzięki temu klient utożsamia się z daną marką, a jego przywiązanie do niej ma emocjonalny podtekst, co też odgrywa niebagatelną rolę w procesie budowania pozytywnego wizerunku firmy.

Na użytek marketingu sensorycznego wykorzystuje się zmysły, którymi jest obdarzony człowiek, w następujący sposób:

– wzrok – kładzie się tutaj nacisk na doznania wizualne, stąd firmy dbają np. o odpowiednie opakowania swoich produktów,

– dotyk – wywoływanie wrażeń poprzez umożliwienie klientowi bezpośredniego kontaktu z produktem, np. miękka i przyjemna tkanina dobrze się kojarzy,

– słuch – dźwięki, melodie, głosy itp. charakterystyczne dla konkretnej marki,

– zapach – identyfikacja marki poprzez aromat,

– smak – jest on ściśle powiązany z pozostałymi zmysłami i podobnie jak one ma dostarczać odbiorcy przyjemności, np. poprzez piękny sposób podania smacznej potrawy.

About redaktor