Dobry marketingowiec – czyli jaki?

Czy każdy może zostać marketingowcem? To obecnie niezwykle popularny i wzbudzający niemałe zainteresowanie zawód, niemniej jednak nie wszyscy się do niego nadają. Podobnie jak w pozostałych profesjach, tak i tutaj są niezbędne pewne cechy, umiejętności i predyspozycje. Kogo zatem określa się mianem dobrego marketingowca?

Dobry marketingowiec jest osobą, która nie ma problemów z nawiązywaniem kontaktów interpersonalnych. Umiejętność słuchania i wyciągania z tego odpowiednich wniosków jest w tej profesji niezwykle cenna. Nie obejdzie się tutaj też bez pewnegodoświadczenia handlowego, a co za tym idzie – bez znajomości rozmaitych technik sprzedażowych. Wymagana jest też wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi – praca w marketingu to praca z ludźmi. W związku z tym solidny fachowiec nie może mieć również trudności z organizowaniem czasu pracy – w tym obszarze bardzo ważne jest to, by umieć się przeorganizować, kiedy okoliczności niespodziewanie się zmieniają.

U współczesnego marketingowca mile widziane są także znajomość języka angielskiego, a także sprawne posługiwanie się piórem. Nie każdy ma talent do pisania, a w omawianym zawodzie niejednokrotnie się z niego korzysta. Oczywiście, marketingowiec to także człowiek o otwartym umyśle, kreatywny, nieustannie poszerzający swoje horyzonty oraz chętnie stawiający czoła coraz to nowym wyzwaniom, których na swej drodze spotyka mnóstwo.

About redaktor